#govolcanic projectleírás

wmw-fb-govolcanic-faces

A #govolcanic project magyar vulkanikus boros portfóliót 2016. Július 1-jén mutatták először be Londonban. Az egy angol borkereskedő cégből és magyar borászokból álló közös kezdményezés célja, hogy kis szériás, rendkívül magas minőségű magyar, első sorban vulkanikus termőhelyekről származó borokat juttassanak be az angol piacra, ezen belül rangosabb éttermekbe és nagyobb szállodákba.

A teljes #govolcanic borszelekció egy időben átlagosan 30 tételől áll, de ebből egyszerre rendszerint csak 10-es borsorokat mutatunk be. A szelekció különlegessége, és egyben a magyar borokat egyáltalán nem ismerő, de a minőségi újdonságokra kiéhezett angol vendéglátós közönség körében aratott rendkívüli sikerének oka, hogy nagyon nagy választékskálát fed le:

megmutat pl. ugyanazon fajtát más termőhelyekről, egy termőhely legjellemzőbb őshonos fajtáit, világfajtát vulkanikus termőhelyi sajátossággal, egyazon fajtán és termőhelyen belül kiugróan más borász-stílust, egyazon termőhelyről ugyanazon stílusban készült más-más dűlőket, és egy juhfark bor esetében egy nagyon markáns évjáratbeni különbséget is illusztrálunk.

A borok mindegyike kis szériás, kevés helyen, vagy sehol máshol nem kapható, kézműves tétel. Legtöbbjük biodinamikus módszerekkel készült, bár az ehhez szükséges finanszírozási háttér hiánya miatt egyik sem certifikált. A jelenleg óriási nemzetközi publicitást élvező juhfark fajta kiemelt szerepet kapott – összesen 10 féle juhfark került az induló portfólióba, és ebből a fajtából folyamatosan tesztelünk és kötünk le újabb tételeket, hogy ki tudjuk elégíteni a rendeléseket.

A borok kiválasztását, bevezetésüket és az angol ízlést és borfogyasztási hagyományokat maximálisan szem előtt tartó, személyes kóstolókon zajló értékesítésüket 11 hónapos nagyon intenzív piackutatási és ún. branding munka előzte meg.

Ez utóbbi szándékosan angol ügynökséggel zajlott, gondosan ügyelve arra, hogy a legapróbb kultúrális különbségből adódó félreérthetőségeket is kiküszöböljük ill. hogy a kommunikáció minden egyes eleme ( vizuális és írott ) az angol gondolkodásmódot és vásárlói szokásokat vegye alapul.

A csoportosulás jelenlegi borásztagjai :
Fekete Pince Somló               –         Somló
Kolonics Pincészet                 –        Somló
Somlói Apátsági Pince           –        Somló
Somlói Vándor Pincészet       –        Somló
Szóló Szőlő Borház                 –        Somló
Tóth Pince                              –         Somló
Zsirai Pincészet                      –         Tokaj
Ráspi Pincészet                      –           Sopron
J+J Egerwine Kft.                   –           Eger
2HA                                         –           Szt György hegy

A forgalmazott fajták: juhfark, furmint, hárslevelű, olaszrizling, kékfrankos, sangiovese, merlot, shiraz.

A project elindítója, managere és a borászok mellett fő magánfinanszírozója Cartwright Éva, a Somlói Borok Boltjának Londonban élő tulajdonosa. A kezdeményezést támogatja John Szabó, Kanada első Master Sommelier-je, és egyban az első és jelenleg egyetlen, a világ összes vulkanikus borvidékét bemutató könyvének írója. John és társa, Stumpf János egri kékfrankosa szintén a portfolió része.

A branding az angol ToThePoint ügynökség munkája.

A projecthez készült egyedi borászportrék, ill. az egyes termőhelyeket bemutató fotósorozatok Nagy Gábor munkái.

A #govolcanic borokat Angliában a Witness Mountain Ltd. forgalmazza. A cég neve a magyar „tanúhegy” szó tükörfordítása. A közösségi médiákon mindenütt #govolcanic hashtag alatt teszünk közzé tartalmakat.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.